Rady i…porady

Fiat Cinquecento 700 nie jest samochodem skomplikowanym (tylko kapryśnym),można go naprawiać praktycznie samodzielnie dysponując podstawowymi narzędziami( o których za chwilę),dobrym roziązaniem jest (zanim się zacznie coś rozbierać i naprawiać) zaopatrzenie się w książkę napraw Cinquecento,chociażby taka jak ta poniżej.

Książka zawiera opis nie tylko wersji 700,ale również wersje 900,1100.Można znaleźć tutaj wiele opisów i schematów jak i w jakiej kolejności się wszystko rozbiera i składa.

Natomiast co do narzędzi to do postawowych napraw wystarczą:
1).Klucze płaskie,oczkowe i nasadowe 8,10,13,17,19,22
2).Wkrętaki:płaski,gwiazdkowy(dodatkowo krótkie wkrętaki)
3).Klucze typu Imbus oraz Torx
4).Multimetr(do pomiaru,napięć,przebić do masy itd.),areometr-do podstawowego sprawdzenia akumulatora
5).Klucz nastawny typu „szwedzki”
5).Szczypce uniwersalne(poularne „kombinerki”),obcęgi
6).Młotek,przecinak,imadło
7).Wiertarka oraz mały komplet wierteł,mała szliferka kątowa
8).Podnośnik hydrauliczny typu „żaba”
9).Przydałby się kanał,ale i bez niego da się większość usterek naprawić
10).Pozatym przydadzą się:lejek,klocki drewniane(np.do blokowania kół),wężyk gumowy,pojemniki pastikowe(na płyny),izolacja oraz wiele dronych rzeczy które z reguły można znależć a każdym domu.

Zalecam jeżeli jest to możliwe montowanie ORYGINALNEJ USZCZELKI GŁOWICY,dlaczego?Dlatego że to bardzo wrażliwy element, który jest cechą charakteryzującą usterkowość Cinqecento 700. Wymieniałem już ją trzeci raz,co prawda zamiennik jest tańszy bo kosztuje ok.30zł a oryginał 85zł.Jest to jednak oszczędność pozorna,ponieważ do każdej „oszczędności” dochodzi planowanie głowicy cena ok.25zł, płyn chłodniczy cena ok.40zł,olej 30zł,filtr 10zł,uszczelki (kolektora wydechowego,ssącego,pokrywy zaworów cena 20zł).Nleży doliczyc jeszcze robociznę min.100zł jeżeli zlecamy robotę fachowcowi. Dlatego lepiej dopłacić te 50zł i mieć spokój na kilka lat.Poniżej przedstawiam na foto jak wygląda oryginał.

About author

Related Articles