Yaris trzeciej generacji

Yaris jest dostępny na starym kontynencie już od przeszło 10 lat. Obecnie czekamy na premierę nowej trzeciej już wersji tego bardzo dobrze sprzedającego się modelu, bo w ciągu wspomnianych lat sprzedano go w Europie aż 2,2 mln. Pierwsze modele znalazły się na rynku europejskim rynku w 1999 roku i już wtedy były bardzo chętnie kupowane. Następnie przez kilka kolejnych lat model ten królował w rankingach pod względem bezawaryjności.

Jednak do sukcesu to za mała, ale toyota miała coś jeszcze mianowicie ciekawy wygląd, który skusił nie jednego. Generacja druga tego samochodu gości już na naszym rynku od ponad pięciu lat i najwyższy czas na zmiany. W zeszłym miesiącu nastąpiła premiera auta w jego rodzimym kraju, w tym miesiącu ma natomiast zabłysnąć na europejskich salonach. Dopiero w kolejnych miesiącach auto to ma trafić na resztę światowych rynków.

Zobaczmy, co takiego ma nowa Toyota. Jeśli chodzi ów wielkość nowego Yarisa to zmiany są niewielkie, będzie on dłuższy o 3cm, natomiast reszta wymiarów będzie ta sama. We wnętrzu jest już dużo więcej zmian, całkowicie nowa deska rozdzielcza i kilka innych drobiazgów. Auto będzie napędzane benzynowymi motorami o pojemności od 1, 0 do 1,5. Do tej pory podstawowym silnikiem był ten o pojemności 1.0l i tak jest też obecnie, tyle, że przeszedł on sporo modyfikacji po to by ograniczyć ilość emitowanego, CO2 do atmosfery. Dostępna będzie też będzie wersja TS z 147 konnym motorem. Auto to ma spalać średnio 4l benzyny na 100 kilometrów. Na Japońskim rynku mają tez być modele wyposażone w napęd na dwie osie – silnik 1.3. Toyota zapowiada też ze pod koniec tego roku ma zadebiutować najnowsza wersja Yarisa z silnikiem hybrydowym. Średnie zużycie paliwa w modelu wyposażonym w hybrydę ma wynosić około 2, 5 litra na 100km. W kolejnych miesiącach ma tez zadebiutować wersja hybrydy, która można ładować z gniazdka i można całkowicie jeździć tylko na napędzie elektrycznym. Za stylistykę najnowszego modelu odpowiada centrum projektowe koncernu, które znajduje się a Nicei we Francji. Yarisa drugiej generacji do tej pory jest ww czołówce rankingów europejskich pod względem bezawaryjnej jazdy. Myślę, że kolejny model będzie tak samo udany jak jego poprzednicy, auto jest zgrabne, mało pali i wiadomo Japońska solidność.

About author

Related Articles