Usterki…temat morze

SILNIK
1)Wymieniałem rozrząd(łańcuch plus dwa koła zębate) po przebiegu 80 tyś.km
2)Uszczelkę pod głowicę wymieniałem 2 razy,drugi raz po przebiegu 170tyś.km W moim przypadku objawem było białe dymienie z rury wydechowej(był wtedy na benzynie)oraz pojawiające się pecherzyki gazu w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego,dodatkowym objawem było to że silnik zapalał na najpierw na 1 cylinder a dopiero później drugi zaczynał pracować.Drugi raz uszczelka była wymieniana po przejechaniu 1800km na gazie, najprawdopodobniej przyczyniła się do tego i tak już słaba uszczelka i montaż instalacji gazowej, gdzie temperatura spalania jest wyższa niż na benzynie.Objawem był praktycznie niemożliwy rozruch zimnego silnika na gazie, na benzynie rozruch był cięzki ale możliwy.
3)Częstymi uterkami podlegają popychacze chydraulicze, u mnie jak narazie działają, czasami się któryś zapowietrzy co objawia się chrakterystycznym brzęczeniem, ogólnie powinny wytrzymać 150tyś.km
GAŹNIK
Wymieniałem oś przepustnicy,czasami sinik nie pracuje równo na biegu jałowym i gaśnie, usterka nastepuje w wyniku wyrobienia osi przepustnicy(są dwie, najcżeściej jednak winę ponosi przepustnica 1 przelotu),czsami warto sprwdzić stan uszczelek pomiędzy,gaźnikiem,izolatorem gaźnika i kolektorem.
SKRZYNIA BIEGÓW
1)Działa bez zarzutu, wymieniałem tylko elementy sterowania skrzyni biegów, objawem jest trudność włączania niektórych biegów.
2)Uszczelniacze na półosiach,w sumie nic się nie dzieje niepokojącego…tylko wycieki oleju, u mnie wytrzymały 120 tyś.km
3). Poduszka pod skrzynię wymagała wymiany z powodu wybicia,objawy to słyszlne stuki oraz problemy z włączniem niektórych biegów.
ZAWIESZENIE PRZEDNIE
1) Amortyzatory-po 110tyś.km przestały spełniać swoją rolę,łatwo sprawdzić ich stan, wystarczy ręką nacisnąć na błotik nad badanym amoryzatorem, powiniem raz odbić, jeżeli buja się więcej razy, należy wymienić amortyzatory. UWAGA! AMORTZATORY WYMIENIA SIĘ PARAMI!Dodatkowym objawem jest zaolejenie amortyzatora, co widać.
2)Łożyska koł przednich, uszkodzenie objawia się charakterystyczm szumem, wytrzymują ponad 100tyś.km
3)Czasmi coś stuka, to oznacza że wybiła się końcówka jednego z wachaczy(zależy z której strony), tu niespodzianka, koncówki samej się nie wymieni,ponieważ jest wciśnięta w wachacz,należy wymienić z wachaczem.
ZAWIESZENIE TYLNE
1)Amortzatory-na razie nie wymieniałem, jeszcze się trzymają, ale już widać ślady wycieków oleju
2)Sprężyny-ułamały się na końcu przy wachaczu,tu się nic nie zrobi, należy wymienić.
3)Tulejki wachaczy, słychać dochodzące z tyłu charakterystyczne stukanie, powstaje w wyniku odwulkanizowania się metalowej tulejki od gumy, czasami jednak stuki pochodzą z poluzowanych śrub mocujących wachacze do nadwozia,dlatego czasami wystarczy dokręcić śruby, ale nie za mocno.
UKŁAD HAMULCOWY
1)Hamulce przednie- tarcze wytrzymały 100tyś.km i tyle samo klocki
2)Chamulce tylne, szczęki i cylinderki wytrzymują stosunkowo długo(siła hamowania na przód jest wiekasza niż na tył), cylinderki „lubią” cieknąć, co widać po mokrej „feldze” koła od środka,często zapiekają się tłoczki w cylinderku, można je „rozruszać”, ale nie zawsze daje to pożądany efekt.Wymieniałem szczęki i cylinderki.Hamulec ręczny-linka przy normalnej eksploatacji powinna wytrzymać 3-4 lata,częstą przypadłością linki, jest jej zacieranie się w pancerzu a także szybkie jej wyciąganie.
UKŁAD WYDECHOWY
Nie należy do trwałych, tłumiki urywają się na łączeniach puszki tłumika z rurą, na razie spawam… i jeżdżę dalej.Przepalił mi się łącznik elastyczny(to taka plecionka z drutu pomiędzy kolektorem a pierwszym tłumikiem),tego naprawić się nie da,pozostaje wspawanie nowego łącznika.
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Większych problemów nie było,od 1998r. spaliły mi się tylko trzy żarówki, wymieniłem także łożyska w alternatorze,słychać typowy szum.Rozrusznik wymagał tylko czyszczenia,ciężko kręcił,wydawałoby się że to akumulator,dlatego czsami warto najpierw sparwdzić sam rozrusznik czy między wirnikiem a stojanem nie ma zanieczyszczeń powodujących duże opory ruchu wirnika.

TO TYLE JEŻELI CHODZI O USTERKOWOŚĆ, WIEM ŻE TEGO TYPU USTERKI SĄ CECHĄ CHARAKTERYSTYCZNĄ DLA CINQECENTO 700,DUŻO JEDNAK ZALEŻY OD POPRAWNEJ EKSPLOATACJI,BO…USTEREK MOŻE BYĆ O WIELE… WIĘCEJ .
WIĘCEJ O USTERKOWOŚCI ZNAJDZIESZ TUTAJ

About author

Related Articles