Trochę o rondach

Ronda budzą wśród kierowców mieszane uczucia. W głównej mierze bierze się to z faktu, że przepisy ruchu dotyczące postępowania na rondzie rozsiane są po całym kodeksie drogowym, a powinny być w jednym miejscu. Przed wjazdem na rondo trzeba zająć odpowiedni pas. Prawy do jazdy w prawo lub na wprost. Pas lewy przeznaczony jest do jazdy w lewo. Kolejny przepis informuje nas, że jeśli mamy zamiar zmienić pas to musimy ustąpić pierszeństwa pojazdowi, który się na nim znajduje. Jest to czasem kłopot, dlatego najwygodniejszym rozwiązaniem jest poruszanie się prawym pasem. Ale jest to możliwe tylko, gdy jedziemy na wprost lub gdy skręcamy w prawo. Na rondach trzeba uważać nie tylko na inne samochody, ale też na pojazdy szynowe, czyli tramwaje. Podstawowa zasada mówi ż Jelni tramwaj wjechał na rondo to ma prawo z niego zjechać, i musimy mu ustąpić pierwszeństwa, jeśli jest to konieczne. Jeśli natomiast jeszcze nie wjechał i jest znak ustąp pierszeństwa to tramwaj musi czekać. Przed opuszczeniem ronda na wysokości poprzedniego zjazdu wyłączamy prawy kierunkowskaz. To czy należy używać lewego kierunkowskazu budzi spore kontrowersje nawet wśród zawodowych kierowców.

About author

Related Articles