Toyota Hilux

Atrakcyjny wygląd nie jest bynajmniej jedyną zaletą terenowej Toyoty – Hilux to prawdziwy król bezdroży, niezastąpiony wszędzie tam, gdzie potrzebne jest niezawodne, wytrzymałe auto, zdolne do spełnienia roli terenowej ciężarówki. Będąc solidnym autem użytkowym, Hilux oferuje także własny, niepowtarzalny styl samochodu typu pick-up. Wielozadaniowy charakter pojazdu i jego uniwersalność wyraża się w różnorodności wersji nadwoziowych i wyposażeniowych. Pickupy stanowią istotny segment rynku pojazdów w USA – dla wielu Amerykanów, auta te zasłużenie stanowią symbol rodzimej motoryzacji. Widok małej terenowej ciężarówki samotnie zmagającej się z bezkresną drogą, wpisał się na stałe w motoryzacyjny krajobraz Stanów Zjednoczonych. To właśnie te dzielne, niezwykle wytrzymałe samochody pomagały i pomagają farmerom ujarzmić setki mil pustynnych bezdroży. Dziś pickupy są dla wielu wyrazem przyjętego stylu życia, stanowią atrybut każdego niepokornego indywidualisty, chcącego przeżyć sen o amerykańskiej drodze. Hilux, jest więc nie tylko autem praktycznym ale też niezwykle modnym i stylowym – najlepiej prowadzi się go w kowbojskim kapeluszu.

Wszystkie wersje Hiluxa napędza silnik wysokoprężny najnowszej generacji D-4D. Dzięki zaawansowanej technologii wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem (Common Rail), oraz turbodoładowaniu, jednostka o pojemności 2.5l osiąga moc 102 Km i rozwija moment obrotowy 260 Nm. Silnik zapewnia autu bardzo dobre osiągi na szosie i gwarantuje sprawną jazdę w terenie.

Nadwozie Hiluxa, oparte na sztywnej ramie podłużnicowej, oraz zawieszenie pojazdu odpowiada standardom charakterystycznym dla prawdziwych aut 4×4. Sztywna oś tylnia, wzdłużne resory piórowe – to elementy zawieszenia tylniego, z przodu zastosowano układ dwóch wahaczy poprzecznych oraz sprężyny śrubowe. Układ przeniesienia napędu Toyoty Hilux odznacza się stałym napędem osi tylniej, z możliwością dołączenia napędu osi przedniej. W ekstremalnych warunkach terenowych, można skorzystać z reduktora, podnoszącego wartość momentu obrotowego przekazywanego na koła jezdne. Poruszanie się w ciężkim terenie ułatwia także mechanizm różnicowy osi tylniej o zwiększonym tarciu wewnętrznym (LSD).

Silnik/zawieszenie:

Wszystkie wersje Hiluxa napędza silnik wysokoprężny najnowszej generacji D-4D. Dzięki zaawansowanej technologii wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem (Common Rail), oraz turbodoładowaniu, jednostka o pojemności 2.5l osiąga moc 102 Km i rozwija moment obrotowy 260 Nm. Silnik zapewnia autu bardzo dobre osiągi na szosie i gwarantuje sprawną jazdę w terenie.

Nadwozie Hiluxa, oparte na sztywnej ramie podłużnicowej, oraz zawieszenie pojazdu odpowiada standardom charakterystycznym dla prawdziwych aut 4×4. Sztywna oś tylnia, wzdłużne resory piórowe – to elementy zawieszenia tylniego, z przodu zastosowano układ dwóch wahaczy poprzecznych oraz sprężyny śrubowe. Układ przeniesienia napędu Toyoty Hilux odznacza się stałym napędem osi tylniej, z możliwością dołączenia napędu osi przedniej. W ekstremalnych warunkach terenowych, można skorzystać z reduktora, podnoszącego wartość momentu obrotowego przekazywanego na koła jezdne. Poruszanie się w ciężkim terenie ułatwia także mechanizm różnicowy osi tylniej o zwiększonym tarciu wewnętrznym (LSD).

Nadwozie/wnętrze:

Toyota Hilux oferowana jest jako klasyczny, towarowy pickup z pojedynczą, dwuosobową kabiną oraz jako pojazd osobowo-towarowy posiadający przedłużoną czterodrzwiową kabinę, zdolną komfortowo pomieścić 5 osób. Zarówno jedną jak i drugą wersję nadwozia możemy zamówić w standardzie wyposażenia DLX – opracowanym specjalnie pod kątem eksploatacji w ciężkich warunkach. Wykonana ze specjalnego materiału tapicerka oraz podłoga, odporne są na wodę, kurz oraz zabrudzenia. Brak takich dodatków jak elektrycznie otwierane szyby czy centralny zamek odpowiadają użytkowemu charakterowi pojazdu.

Jeżeli nasz pickup ma być przeznaczony do pracy w warunkach bliższych drogom utwardzonym, a jego zadania mają polegać raczej na przewożeniu osób niż towarów – warto rozpatrzyć zakup komfortowo wyposażonej wersji SR5. W wyposażeniu standardowym znajdziemy tu wszystkie dodatki służące wygodzie i bezpieczeństwu: ABS, elektrycznie otwierane szyby drzwi przednich i tylnich, elektrycznie regulowane lusterka czy welurową tapicerke. Za dopatą możemy zamówić klimatyzację oraz radioodtwarzacz. Z zewnątrz elegancki SR5 wyróżnia się chromowanymi wstawkami zderzaków, efektownymi nakładkami na błotniki oraz sportowym ogumieniem o rozmiarze 255 (opcja). Wersja SR5 dostępna jest wyłącznie z kabiną pięcioosobową.

About author

Related Articles