Toyota Dyna

Wytrzymała i przyjazna dla użytkownika Toyota Dyna: nowy standard pojazdu ciężarowego na nowe milenium. Zdajemy sobie sprawę, że takie auto jak Dyna eksploatowane jest bardzo intensywnie. Dlatego właśnie skoncentrowaliśmy się na ułatwieniu pracy kierowcy oraz podniesieniu jego wygody, co z kolei minimalizuje objawy zmęczenia. Nowa Dyna ma zatem wygodną kabinę z dobrą widocznością na wszystkie strony i ergonomicznie ukształtowane fotele, zapewniające komfort na dalekich trasach. Zwrotność i mocny silnik sprawiają, że auto jest dynamiczne i elastyczne. Konstrukcja Toyoty Dyna to efekt dokładnego zbadania wszelkich aspektów decydujących o ułatwieniu pracy jej potencjalnego użytkownika i dla tego jest to zupełnie nowa ciężarówka, godna miana pojazdu nowej ery.

Rama:

Nowy model Toyoty Dyna posiada bardzo sztywną ramę, na której zgodnie z potrzebami użytkownika można osadzić różne rodzaje nadwozia. Rama zbudowana jest z podłużnic o przekroju otwartym (wydłużona litera „C”), gdzie górna powierzchnia segmentów bocznych i poprzecznych jest płaska i gładka. Dzięki temu rama jest jeszcze bardziej uniwersalna. Nowa Dyna może być wyposażona w dowolny rodzaj nadwozia, począwszy od zwykłej platformy, aż do zabudowanej skrzyni.

Otwarty przekrój podłużnic zapewnia także wysoką sztywność i odporność na zginanie w płaszczyźnie pionowej.

Kabina:

W kabinie zdecydowane linie harmonizują z ergonomicznymi kształtami. Szyby o zwiększonej powierzchni zapewniają idealną widoczność we wszystkich kierunkach. Na dużych siedzeniach wygodnie zmieszczą się trzy osoby. Mechanizm przesuwania fotela kierowcy i regulacji oparcia, pozwala dopasować jego położenie do sylwetki i indywidualnych potrzeb. Układ panela instrumentów jest prosty i przejrzysty. Wszystkie przełączniki znajdują się w zasięgu ręki. Komfort prowadzenia pojazdu podnosi nie tylko wspomaganie układu kierowniczego, ale także niewielki promień skrętu wynoszący zaledwie 6,3m (Dyna 150 ekstra długi), który ułatwia manewrowanie i zawracanie.

Zawiesznie/podwozie:

W przednim i tylnym zawieszeniu modelu Dyna zastosowano resory piórowe. Takie rozwiązanie zapewnia dobre oparcie dla ciężkiego ładunku i skutecznie amortyzuje wstrząsy. W nowym modelu Toyoty Dyna, zarówno przednia, jak i tylna oś mają zwiększoną nośność, dzięki czemu kierowca może bez obaw prowadzić nawet maksymalnie obciążony pojazd. Skuteczne hamowanie w różnych warunkach drogowych, zapewniają przednie hamulce tarczowe – wentylowane, oraz układ regulujący siłę hamowania stosownie do obciążenia pojazdu (LSPV).

About author

Related Articles