Moje zdanie na temat CC 700

Napewno ten samochód ma wiele wad,na pewno ma też ma i kilka zalet,do zalet należy zaliczyć dobre zabezpieczenie antykorozyjne, blachy nadwozia są cynkowane jednostronnie a nadkoli dwustronnie, problemu z korozją raczej nie ma, czasami problemy pojawiają się na podszybiu szyby przedniej w postaci wyprysków rdzy.Jeżeli jest więcej problemów z korozją może to świadczyć o powypadkowej przeszłości auta.W moim samochodzie dodatkowo występuje wada lakiernicza na tylnej klapie, nie jest to groźne, na razie nic z tym nie robię a stan nie pogłebia się.
Moje Cinqecento jest na gaźniku FOS(wersja bez katalizatora),osobiście odradzam wersję z katalizatorem i gaźnikiem japońskim AISAN,jak wszysko jest dobrze to ok., ale jak coś się zacznie dziać z tym gaźnikem to….lepiej nie pisać.Gaźnik tego typu należy do gaźników elektronicznych, można powiedzieć że jest to rozwiązanie pośrednie pomiędzy gaźnikiem a wtryskiem, ze względu na swoją budowę bardzo mało warsztatów podejmuje się jego naprawy.
Jeżeli chodzi o silnik to miałem okazję ocenić jego stan przy 170tyś.km,przy okazji wymiany uszczelki pod głowicę, „progów” na gładzi cylindrowej nie ma,przynajmniej ja nie widzę i nie wyczuwam.Silnik oleju „nie bierze”, dolewam może raz na miesiąc. Prędkość jaką udało mi się uzyskać na prostym odcinku drogi(na benzynie) to 127km/h, dane katalogowe podają 127km/h więc myślę że to dobrze świadczy o stanie technicznym silnika.Natomiast co do instalacji gazowej w tym samochodzie, to kierowały mną wyłącznie korzyści ekonomiczne(chyba jak każdego),spodziewałem się że będzie o wiele gorzej, problemy z rozuchem, mocą silnika, jednak nie jest tak źle.Miałem okazję sprawdzić czy mój samochód zapali na gazie przy -15C… i zapalił bez problemu. Prawda jest również taka że aby cieszyć się jakimkoilwiek samochodem, jego mniejszą usterkowoscią,trzeba posiadać chociaż trochę wiedzy technicznej,(podstwowe narzędzia też by się przydały)trzeba też mieć trochę czasu i poprostu to lubieć,ponieważ często można zpobiec dużym i kosztownyn naprawom.
Podsumowując, jestem zadowolony z tego samochodu, tym bardziej że ceny paliw i gazu nie należą do niskich.Jednak gdybym teraz miał dokonywać zakupu, kupiłbym wersję z silnikiem 900 lub 1100cm,ponieważ chrakteryzują się większą mocą i wytrzymałością.

About author

Related Articles