Hydrauliczny napęd hybrydowy

Hybrydowy napęd elektryczny odniósł niewątpliwie sukces. Ale koncern PSA wraz z Peugeot Citroen pracują obecnie nad hydraulicznym napędem hybrydowym dla samochodów osobowych. Pomysł został ochrzczony mianem Powersplit, cała koncepcja polega na tym, że korzystać można z jednostki podstawowej lub hydraulicznego napędu hybrydowego. Możliwe jest też korzystanie z obu na raz.

Dzięki temu silnik spalinowy ma mniejsze obciążenie zużywając tym samym mniej paliwa. Podczas hamowania odzyskiwana jest energia kinetyczna, która jest magazynowana w akumulatorze ciśnieniowym. Daje to możliwość jazdy beze misyjnej na krótkich odcinkach pokonując je wyłącznie napędem hydraulicznym. Wspomagany jest też silnik spalinowy przy ruszaniu. Wszystko to pozwoliło na redukcje, CO2 nawet o 30% w normalnym cyklu a w mieście nawet o 45%. Co najważniejsze Powersolit ma możliwość łączenia z każdym napędem spalinowym? Na początku nowacja ta ma być stosowana w mniejszych samochodach a potem w reszcie. Planuje się jej wdrożenie także w mniejszych autach dostawczych, które będą przeznaczone do jazdy miejskiej. Zresztą współpraca Boscha z Psa trwa już kilak lat i jej dzieckiem jest między innymi napęd hybrydowy w modelu 3008 HYbrid4. Ale jest też produkowany Peugeot 508 w wersji kombi i limuzyna z napędem Hybrid4.

About author

Related Articles