Ferrari Mondial

W 1980 roku na salonie w Genewie Ferrari zaprezentowało model Mondial. Ciekawostką w gamie Ferrari było to że model ten posiadał (przynajmniej teoretycznie) cztery miejsca dla pasażerów. Nie było by w tym nic dzwnego gdyby nie fakt ze silnik był umiejscowiony centralnie i była to widlasta ósemka – z mechaniczno-elektoronicznym wtryskiem Bosch K-Jetronic. Karoserię zaprojektowano w studiu Pininfariny i jest ona dla Ferrari typowa – dośc kanciasta, ale jednocześnie bardzo niska w kształcie klina przypominająca nieco Lotusa Esprit. Wersje zmienialy się kilkukrotnie w okresie produkcji auta – w 1982 pokazał sie silnik z 4 zaworami na cylinder, dwa lata pożniej zaprezentowano model Cabrio z silnikiem o mocy 270 KM, a 5 lat później do obydwu wersji montowano silnik o mocy 300 KM. Ostatnią nowością w 1991 roku byla automatyczna skrzynia biegów z firmy Valeo, montowany wyłącznie w modelu Cabrio. Produkcję zakończono w 1991 roku, a model w zasadzie nie miał bezpośredniego następcy – nie było juz 4 miejscowego Ferrari z centralnym silnikiem.

About author

Related Articles