Części w warsztacie

Części do samochodów, to temat interesujący tylko tych, którym skończyła się gwarancja na samochód. Kiedy więc po zakończonej gwarancji auto zepsuje się, trzeba szukać rozwiązań odpowiednich do zasobności portfela.
Jednym jest oddanie samochodu do autoryzowanego warsztatu. Nie wszystkie świadczą usługi na jednakowym poziomie, ale takie działanie ma jeden niezaprzeczalny plus – zrzuca z nas odpowiedzialność za szukanie części zamiennych. Ma też minus – usługa w takich warsztatach kosztuje najczęściej słono.
Drugim rozwiązaniem jest wstawienie auta do warsztatu zwykłego. Tu z pewnością za reperację zapłacimy dużo mniej, niż w poprzednim punkcie. Jakość usług bywa rozmaita, stąd najlepiej repertować usterki w miejscu, które polecili nam nasi znajomi. Bywa, że taki warsztat nie ma niezbędnej do wykonania usługi części i wówczas sami musimy o nie zadbać. Jeśli tak się dzieje, jest to pierwszy znak, że warsztat należy do tych z najniższej półki.
Trzecie rozwiązanie, to reperacja na własną rękę, co zawsze wychodzi najtaniej. Każda usługa bowiem, to niemal połowa kwoty, którą finalnie zapłacimy. Głupia wymiana zderzaka – przykładowo w „maluchu” – to koszt zderzaka i około 100 złotych (plus – minus 30 zł) za robociznę. Nawet za wymianę żarówki mechanicy żądają nawet do 10 zł. Skandal ? Nie, prawo popytu i podaży.
Gdzie kupić i jakie części, to temat rzeka. Autoryzowane, te z nalepką danej marki, kosztują najdrożej. Można jednak kupić te same części, tego samego producenta, ale bez nalepek marki i wówczas kosztują znacznie taniej.Szukac ich nalezy wszędzie, nie tylko w autoryzowanych serwisach.
Części pochodzące z Dalekiego Wschodu i tzw. włoszczyzna, to produkty najniższej jakosci. Nie znaczy to, że nie nadają się do montazu. Nadają, ale ich trwałość jest najczęściej najgorsza.
Jakie wobec tego kupować ? Specjaliści radzą szukać wyrobów firmy Valeo, która produkuje między innymi części oświetleniowe, chłodnice i elektryczne. Tak dla renomowanych marek, jak i pod własną nazwą. Te drugie są tańsze, choć jakościowo takie same. Inną bardzo dobra firmą jest Bosh i Siemens. Ich produkty dostepne są zarówno w autoryzowanych serwisach (ze znaczkami marek), jak i poza nimi (w sklepach motoryzacyjnych). Inną polecaną firmą jest Mintex, produkującą klocki, okładziny i szczęki hamulcowe.Dość dobrą jest też polski producent tych części – Fomag. Inne polecane firmy, to Gates (firma szwajcarska, dziś kapitał międzynarodowy), TRW (podobnie) i duński Nissens.

Części w warsztacie
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

About author

Related Articles